Szkolenie. Cyfrowa transformacja produkcji i Przemysł 4.0 z GOZ i ESG – mapa rozwoju, LCA, DPP, cyberbezpieczeństwo

szkolenia

Szczegóły szkolenia

  • Szczecin
  • 2025-10-28 8:00 do 2025-10-31 16:00

Contact event manager

1 2 3 4
Możliwość dofinansowania:
KFS, BUR
Poziom:
szkolenie specjalistyczne
Czas trwania:
32 h
Język:
polski
Uzyskany tytuł:
Zaświadczenie + Certyfikat
Tryb:
wykład, dyskusja, ćwiczenia grupowe, warsztaty

Szczegóły szkolenia

  • 7,488.00 NETTO 10 Pozostało
  • 9,210.24 BRUTTO 10 Pozostało
Zapisz się

Zarezerwuj szkolenie

Zapisz się
NETTO
10
7,488.00
One time registration allowed for this ticket
0
BRUTTO
10
9,210.24
One time registration allowed for this ticket
0
zł0
25 1090 1535 0000 0001 4820 0738 – Bank Santander oddział Zielona Góra
Wróć do początku
Dziękujemy Ci Uprzejmie

Szkolenie. Cyfrowa transformacja produkcji i Przemysł 4.0 z GOZ i ESG – mapa rozwoju, LCA, DPP, cyberbezpieczeństwo

Szczecin

2025-10-28 8:00 do 2025-10-31 16:00
28 października 2025

000000

INFORMACJA O USŁUDZECEL KWALIFIKACJE I KOMPETENCJEProgramHARMONOGRAMCENAWYKŁADOWCAWARUNKI TECHNICZNEINFORMACJE DODATKOWEADRESKONTAKTOPINIE UCZESTNIKÓW

Kategoria Prawo i administracja / Prawo Unii Europejskiej.
Sposób dofinansowania Wsparcie dla przedsiębiorców i ich pracowników.
Grupa docelowa usługi Podmioty/Firmy/Osoby, które:

  • Podmioty/Firmy/ Osoby z sektora przemysłowego, tj.:
  • kadry technicznej,
  • kadry kierowniczej,
  • specjalistów ds. produkcji, jakości, zrównoważonego rozwoju i transformacji cyfrowej
  • pracowników produkcyjnych
  • pomocników produkcyjnych uczestniczących w procesie logistyczno-produkcyjnym

Osoby z wyższymi i niskimi kwalifikacjami zawodowymi oraz osoby powyżej lub poniżej 50 roku życia.

Minimalna liczba uczestników 4
Maksymalna liczba uczestników 15
Forma prowadzenia usługi Stacjonarna/Hybrydowa/ON-line
Liczba godzin usługi 32
Podstawa uzyskania wpisu do świadczenia
usługi
Standard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0

Usługa adresowana jest również do uczestników innych projektów

Przerwy wliczone są w cenę usługi

 

Celem usługi jest wsparcie przedsiębiorstw produkcyjnych i ich pracowników w planowaniu i wdrażaniu cyfrowej transformacji w zgodzie z założeniami Przemysłu 4.0, Gospodarki o Obiegu Zamkniętym (GOZ), zasad ESG, a także z wymogami regulacyjnymi, takimi jak rozporządzenie ESPR (Ecodesign for Sustainable Products Regulation), Cyfrowy Paszport Produktu (DPP) czy standardy cyberbezpieczeństwa przemysłowego (OT/IT). Szczególny nacisk położony jest na rozwój zielonych i cyfrowych kompetencji pracowników.

Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się, kryteria weryfikacji i metody walidacji.
Efekty uczenia się Kryteria weryfikacji Metoda walidacji
Wykład i
warsztaty. Przemysł 4.0 i
cyfrowa transformacja z
perspektywą środowiskową
Uczestnik potrafi wyjaśnić definicję i założenia koncepcji Przemysłu 4.0, wskazać główne technologie (IoT, MES, CPS, ERP, SCADA) i ich wpływ na cyfryzację produkcji Test teoretyczny
Potrafi wskazać różnice między systemami OT i IT oraz wyjaśnić ich integrację w kontekście środowiskowym, np. poprzez zastosowanie digital twin i monitoringu środowiskowego Test teoretyczny
Uczestnik potrafi zidentyfikować funkcje i  znaczenie interfejsów HMI oraz systemów traceability w kontekście BHP, jakości i środowiska Test teoretyczny
Potrafi wskazać i scharakteryzować wskaźniki środowiskowe i KPI
stosowane w modelach oceny dojrzałości cyfrowej
Test teoretyczny
Test teoretyczny
Uczestnik rozpoznaje pojęcie green skills i potrafi przypisać kompetencje zielone do stanowisk technicznych w przemyśle Test teoretyczny
Test teoretyczny
Potrafi zaproponować działania optymalizujące proces pod względem
cyfryzacji i wpływu środowiskowego (napodstawie ćwiczenia praktycznego)
Test teoretyczny
Wykład i
warsztaty. Gospodarka o
Obiegu Zamkniętym (GOZ),
ESG i kompetencje
środowiskowe
Uczestnik potrafi wyjaśnić definicję GOZ i wskazać strategie „R” oraz przykłady ich zastosowania w przemyśle Test teoretyczny
Potrafi wskazać zasady cyrkularnego projektowania i wyjaśnić ich wpływ na
zgodność z przepisami i koszty produkcji
Test teoretyczny
Uczestnik rozumie filary ESG oraz potrafi przypisać odpowiednie wskaźniki i ryzyka do działalności  przemysłowej Test teoretyczny
Potrafi zidentyfikować cechy „zielonego zawodu” i rozróżnić stanowiska
przyszłości związane z GOZ i ESG w przemyśle
Test teoretyczny
Test teoretyczny
Uczestnik potrafi wskazać i opisać zielone kompetencje według GreenComp i ESCO oraz przyporządkować je do stanowisk produkcyjnych Test teoretyczny
Rozumie budowę i zastosowanie matrycy green & digital competence oraz potrafi zaplanować jej wdrożenie Test teoretyczny
Potrafi dokonać samooceny w zakresie zielonych kompetencji oraz
przygotować mapę wpływu swojego stanowiska na środowisko
Test teoretyczny
Wykład i
warsztaty. LCA, DPP i ESPR
jako narzędzia cyfrowo-
środowiskowe
Uczestnik potrafi wyjaśnić, czym jest LCA, wymienić jego etapy i wskazać znaczenie tej metody w GOZ i ESG Test teoretyczny
Potrafi scharakteryzować wskaźniki środowiskowe i  wskaźniki cyrkularności (MCI, CFP, PEF) oraz zinterpretować ich wyniki w kontekście
strategii środowiskowej
Test teoretyczny
Rozumie podstawowezałożenia rozporządzenia ESPR i potrafi wskazać
obowiązki producentów,  importerów i projektantów
Test teoretyczny
Potrafi wskazać strukturę i funkcje Cyfrowego Paszportu Produktu (DPP) oraz dane środowiskowe w nim zawarte Test teoretyczny
Uczestnik potrafi opisać sposób zasilania DPP danymi z produkcji (MES, SCADA, loT)  oraz zna wymagania dotyczące interoperacyjności i bezpieczeństwa danych Test teoretyczny
Potrafi opracować uproszczoną analizę LCA oraz stworzyć prototyp cyfrowego paszportu produktu dla wybranego komponentu Test teoretyczny
Wykład i
warsztaty. Mapa drogowa
rozwoju: cyfryzacja, GOZ,
ESG, cyberbezpieczeństwo,
zielone kompetencje
Uczestnik potrafi wyjaśnić, czym jest mapa drogowa transformacji cyfrowo-
środowiskowej i wskazać jej kluczowe etapy
Test teoretyczny
Uczestnik zna kluczowe zielone i cyfrowe kompetencje na różnych
poziomach organizacji (operator, lider, technolog) i potrafi zaplanować ich rozwój
Test teoretyczny
Zna normy i regulacje  dotyczące cyberbezpieczeństwa w
przemyśle (IEC 62443, ISO  27001, NIS2) i potrafi wskazać konsekwencje naruszeń
Test teoretyczny
Uczestnik potrafi zaplanować program wewnętrznego szkolenia z zakresu cyberhigieny oraz ochrony danych środowiskowych (np. LCA, DPP) Test teoretyczny
Zna podstawowe źródła finansowania transformacji cyfrowo-środowiskowej (FENG, FERS, programy ESG, B+R) oraz potrafi przypisać do nich działania i cele środowiskowe Test teoretyczny
Potrafi opracować uproszczoną mapę drogową rozwoju zakładu z uwzględnieniem technologii, środowiska i kompetencji zespołu Test teoretyczny

KWALIFIKACJE I KOMPETENCJE

Kompetencje. Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.

Warunki uznania kompetencji

Pytanie 1

  • Czy dokument potwierdzający uzyskanie kompetencji zawiera opis efektów uczenia się?

Tak, opis efektów uczenia się znajduje się na certyfikacie.

Pytanie 2

  • Czy dokument potwierdza, że walidacja została przeprowadzona w oparciu o zdefiniowane w efektach uczenia się kryteria ich weryfikacji?

Tak, certyfikat potwierdza przeprowadzenie walidacji w oparciu o zdefiniowane w efektach uczenia się kryteria ich weryfikacji.

Pytanie 3

  • Czy dokument potwierdza zastosowanie rozwiązań zapewniających rozdzielenie procesów kształcenia i szkolenia od walidacji?

Tak, certyfikat potwierdza rozdzielenie procesów kształcenia i szkolenia od walidacji.

PROGRAM

Dzień I – Przemysł 4.0 i cyfrowa transformacja z perspektywą środowiskową

  1. Przemysł 4.0 – definicje, technologie (IoT, MES, CPS, ERP, SCADA)
  • Czym jest Przemysł 4.0 – tło koncepcji, zmiana paradygmatu w produkcji
  • Kluczowe technologie:
  • IoT (Internet of Things): czujniki, urządzenia, zbieranie danych z maszyn
  • MES (Manufacturing Execution Systems): systemy zarządzania produkcją w czasie rzeczywistym
  • CPS (Cyber-Physical Systems): integracja fizycznych urządzeń z systemami informatycznymi
  • ERP: zarządzanie zasobami firmy w kontekście łańcucha dostaw i środowiska
  • SCADA: monitorowanie i sterowanie zautomatyzowanymi procesami
  1. Integracja systemów OT/IT z myśleniem środowiskowym – digital twin, monitoring środowiskowy
  • Różnice i współdziałanie systemów OT (operacyjnych) i IT (informatycznych)
  • Digital twin (cyfrowy bliźniak): symulacja zużycia energii, wody, emisji CO₂ na poziomie maszyny i procesu
  • Monitoring wskaźników środowiskowych (energia, odpady, media) w systemach MES i SCADA
  • Analiza danych środowiskowych jako podstawa do LCA i GOZ
  1. Rola operatora w cyfrowym środowisku – HMI, traceability, e-formularze
  • Interfejsy HMI – sposób komunikacji człowieka z maszyną (wizualizacja, alarmy, eco-mode)
  • Traceability – identyfikowalność materiałów, odpadów, parametrów jakościowych
  • Elektroniczne dokumenty i checklisty BHP, jakościowe i środowiskowe (np. wpisanie odpadu, zużycia energii)
  • Przykłady użycia QR-kodów, RFID, e-logów

  

  1. Ocena dojrzałości cyfrowej z elementami środowiskowymi (model ADMA, Green Maturity)
  • Model ADMA/IDRA – 7 filarów dojrzałości cyfrowej z odniesieniem do GOZ i ESG
  • Zielona dojrzałość cyfrowa: jak uwzględniać środowiskowe wskaźniki w transformacji cyfrowej
  • Wprowadzenie do zielonych KPI: efektywność zasobowa, wskaźniki GOZ, ślad środowiskowy
  • Przegląd narzędzi diagnostycznych (np. self-assessment cyfrowo-zielony)

 

  1. Wprowadzenie do zielonych kompetencji – co to są green skills i jak wpływają na stanowisko pracy
  • Definicja zielonych kompetencji wg GreenComp i ESCO
  • Zielone kompetencje ogólne (np. świadomość wpływu na środowisko) i techniczne (np. obsługa systemów monitoringu środowiskowego)
  • Przykłady stanowisk z elementami green skills: operator, technik utrzymania ruchu, planista produkcji
  • Wymagania rynku i przyszłościowe zawody „zielonego przemysłu”
  1. Ćwiczenie praktyczne – identyfikacja cyfrowych i zielonych punktów krytycznych na wybranym procesie

                    Opis ćwiczenia:

  • Praca w grupach: uczestnicy wybierają proces (np. cięcie, pakowanie, montaż)
  • Identyfikacja elementów wymagających cyfryzacji i potencjalnie wpływających negatywnie na środowisko
  • Oznaczenie punktów wymagających green skills (np. decyzje o segregacji, energooszczędna konfiguracja maszyny)
  • Propozycje działań usprawniających (cyfrowych i środowiskowych)

 

Dzień II – Gospodarka o Obiegu Zamkniętym (GOZ), ESG i kompetencje środowiskowe

  1. GOZ – modele, strategie R, cyrkularne projektowanie i produkcja
  • Czym jest gospodarka o obiegu zamkniętym (Circular Economy) – definicje i cele UE
  • 10 strategii „R” (Refuse, Reduce, Reuse, Repair, Refurbish, Remanufacture, Repurpose, Recycle, Recover, Rethink)
  • Przykłady zastosowania GOZ w przemyśle: zamknięte pętle, odzysk energii, produkcja z recyklatów
  • Wprowadzenie do cyrkularnego projektowania: trwałość, modularność, naprawialność
  • Wpływ GOZ na optymalizację kosztów i zgodność z regulacjami (ESPR, DPP)
  1. ESG – wymogi regulacyjne (CSRD, taksonomia), wskaźniki, ryzyka
  • ESG – omówienie trzech filarów: środowiskowego, społecznego i ładu korporacyjnego
  • Obowiązki sprawozdawcze wg CSRD (Corporate Sustainability Reporting Directive)
  • Taksonomia UE – kryteria uznania działalności za zrównoważoną
  • Wskaźniki ESG (np. GHG Scope 1–3, zużycie wody, różnorodność, prawa pracownicze)
  • Identyfikacja i ocena ryzyk ESG w produkcji (klimatyczne, społeczne, reputacyjne)
  1. Zielone miejsca pracy – definicje i przykłady z branży przemysłowej
  • Definicja „zielonego miejsca pracy” wg ILO i Komisji Europejskiej
  • Typowe cechy zielonych zawodów: wpływ na środowisko, relacja z GOZ, innowacje środowiskowe
  • Przykłady z przemysłu: operator GOZ, specjalista ds. efektywności zasobowej, technik odzysku
  • Zielone stanowiska przyszłości: circular maintenance, green robotics operator, ESG technologii
  1. Zielone kompetencje według GreenComp i ESCO – analiza stanowisk produkcyjnych
  • GreenComp – unijne ramy kompetencji ekologicznych (4 obszary, 12 kompetencji)
  • ESCO – katalog zawodów i kompetencji z zielonymi profilami (np. operator CNC z wiedzą o recyklingu)
  • Zielone kompetencje ogólne (świadomość, odpowiedzialność, działania) vs. techniczne (LCA, segregacja, monitorowanie zużycia energii)
  • Analiza rzeczywistych stanowisk produkcyjnych: identyfikacja brakujących lub rozwiniętych kompetencji green
  1. Matryca kompetencji green & digital – narzędzie rozwoju pracownika i zespołu
  • Czym jest matryca kompetencji: cele, budowa, metodologia oceny
  • Tworzenie matrycy łączącej kompetencje cyfrowe i zielone: przykłady (np. „obsługa panelu HMI + znajomość trybu eco”)
  • Ustalanie poziomów zaawansowania i priorytetów szkoleniowych
  • Integracja z systemami HR i programami rozwoju kadry (reskilling/upskilling)
  1. Ćwiczenie – samoocena zielonych kompetencji + mapa wpływu stanowiska pracy na środowisko
  • Wypełnienie arkusza samooceny kompetencji green (opartego na GreenComp + ESCO)
  • Identyfikacja obszarów do rozwoju (np. „nie segreguję odpadów produkcyjnych”, „nie znam danych o zużyciu energii maszyny”)
  • Wykonanie mapy wpływu środowiskowego stanowiska pracy (zasoby, odpady, emisje, ryzyka ESG)
  • Zaplanowanie indywidualnego działania redukującego wpływ lub rozwijającego kompetencję

 

Dzień III – LCA, DPP i ESPR jako narzędzia cyfrowo-środowiskowe   

  1. LCA (Life Cycle Assessment) – podstawy, etapy, interpretacja wyników
  • Czym jest analiza cyklu życia produktu (LCA) i jakie ma znaczenie w GOZ i ESG
  • Etapy LCA wg ISO 14040/14044:
  1. Definiowanie celu i zakresu
  2. Inwentaryzacja (LCI) – zbieranie danych o zużyciu zasobów i emisjach
  3. Ocena wpływu (LCIA) – przeliczanie na wskaźniki środowiskowe (np. CO₂, eutrofizacja)
  4. Interpretacja wyników
  • Przykłady uproszczonej LCA dla produktu przemysłowego (np. paleta, obudowa, płyta)
  • Wyzwania danych: skąd je brać, jak je digitalizować
  1. Wskaźniki GOZ – MCI, ślad węglowy, PEF, circular footprint
  • Przegląd kluczowych wskaźników cyrkularności i wpływu środowiskowego:
  • MCI (Material Circularity Indicator) – obieg materiałów
  • CFP (Carbon Footprint) – ślad węglowy
  • PEF (Product Environmental Footprint) – standard oceny wpływu produktu
  • Circular Footprint Formula – ujęcie GOZ w LCA
  • Interpretacja wyników i sposób wykorzystania w strategii GOZ i ESG
  • Przykłady raportów i wizualizacji wskaźników
  1. ESPR – rozporządzenie o ekoprojektowaniu produktów przemysłowych
  • Nowe unijne rozporządzenie ESPR (Ecodesign for Sustainable Products Regulation)
  • Obowiązki dla producentów, importerów i projektantów:
  • Trwałość, modularność, naprawialność
  • Dostępność części zamiennych i instrukcji demontażu
  • Transparentność materiałów i informacji środowiskowych
  • Katalog produktów objętych i planowane rozszerzenia
  • Związek z GOZ, DPP i systemami ERP
  1. Digital Product Passport (DPP) – struktura, dane środowiskowe, QR, wymagania systemowe
  • Czym jest Cyfrowy Paszport Produktu (DPP) – funkcje, cele i status legislacyjny
  • Dane w paszporcie: skład materiałowy, ślad środowiskowy, trwałość, instrukcje recyklingu, pochodzenie
  • Kody QR, RFID – sposoby integracji DPP z produktem
  • Wymagania interoperacyjności i cyberbezpieczeństwa danych w DPP
  • Przykłady: DPP dla urządzeń elektronicznych, mebli, opakowań, komponentów maszyn
  1. Praktyczna integracja DPP z procesem produkcji i systemami ERP/MES
  • Jak dane z produkcji (MES, SCADA, IoT) mogą zasilać DPP
  • Przepływ danych między działem technologicznym, produkcyjnym i środowiskowym
  • Automatyzacja raportowania DPP – możliwość wykorzystania już istniejących danych
  • Wdrożenie DPP w systemach: checklista, etapy, kompetencje zespołu
  • Przykłady integracji z systemem śledzenia surowców lub komponentów
  1. Ćwiczenie praktyczne – uproszczone LCA + przykładowy DPP + opis kompetencji

Opis ćwiczenia:

  • Uczestnicy (w zespołach) wybierają produkt lub komponent (np. metalowa rama, pojemnik, silnik)
  • Wykonują uproszczoną analizę LCA – identyfikacja etapów, zasobów, emisji
  • Tworzą prototyp cyfrowego paszportu produktu (DPP) na formularzu (papierowym lub cyfrowym), z uwzględnieniem danych środowiskowych
  • Identyfikują, jakie kompetencje zielone i cyfrowe są potrzebne do:
    • zebrania danych,
    • obsługi formularza DPP,
    • monitorowania wpływu środowiskowego w MES/ERP

Dzień IV Mapa drogowa rozwoju: cyfryzacja, GOZ, ESG, cyberbezpieczeństwo, zielone kompetencje

  1. Mapa drogowa cyfrowo-środowiskowej transformacji firmy
  • Czym jest „mapa drogowa” (roadmap) w kontekście transformacji przemysłowej
  • Etapy budowy mapy:
  • Diagnoza stanu obecnego – analiza procesów, systemów i kompetencji
  • Cele i mierniki – środowiskowe, cyfrowe, społeczne (np. KPI, ślad CO₂, cyfrowość stanowisk)
  • Etapy i kamienie milowe – np. wdrożenie MES, redukcja emisji, wdrożenie DPP
  • Odpowiedzialność i zasoby – przypisanie działań do ról
  • Format mapy: prosty szablon (Excel/kanban), do pracy zespołowej
  1. Zielone i cyfrowe kompetencje w strategii HR i zarządzaniu zmianą
  • Jakie kompetencje cyfrowe i zielone są kluczowe na poziomie: operatora, technologa, lidera
  • Zarządzanie zmianą – cykl adaptacji kompetencji (reskilling, upskilling)
  • Narzędzia HR: matryce kompetencji, ścieżki rozwoju, ocena 360°, profilowanie ESG
  • Wdrażanie kultury środowiskowej i cyfrowej w miejscu pracy – zaangażowanie liderów, mikroinnowacje pracownicze

 

  1. Cyberbezpieczeństwo OT/IT – zagrożenia, normy (IEC 62443, NIS2), środowiskowe konsekwencje incydentów
  • Różnice między systemami IT a OT (np. MES, SCADA, sterowniki PLC)
  • Główne zagrożenia w zakładach produkcyjnych: sabotaż, phishing, ransomware, utrata danych DPP/LCA
  • Wpływ incydentów na środowisko i zgodność z ESG (np. awarie, przestoje, wycieki chemikaliów)
  • Przegląd norm i przepisów:
  • IEC 62443 – bezpieczeństwo systemów automatyki przemysłowej
  • ISO/IEC 27001 – zarządzanie bezpieczeństwem informacji
  • Dyrektywa NIS2 – nowe obowiązki dla przedsiębiorstw krytycznych
  1. Szkolenie pracowników z zakresu cyberhigieny i ochrony danych środowiskowych (np. DPP, LCA)
  • Czym jest cyberhigiena – podstawowe zasady bezpiecznego korzystania z systemów cyfrowych
  • Bezpieczne obchodzenie się z danymi środowiskowymi:
  • DPP – dane o pochodzeniu, materiałach, emisjach
  • LCA – dane surowcowe, emisje CO₂, energie, odpady
  • Prosty program szkoleniowy wewnętrzny (onboarding + refresh)
  • Elementy do e-learningu i checklisty dla zespołu

 

  1. Finansowanie transformacji (np. FENG, FERS, programy ESG, B+R)

Zakres:

Główne źródła finansowania transformacji cyfrowo-środowiskowej:

  • FENG (Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki)
  • FERS (Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego – kompetencje, HR)
  • Fundusze ESG, B+R, KPO, NCBR, granty środowiskowe (WFOŚiGW)
  • Warunki uzyskania dotacji, wskaźniki oceny, dokumentacja
  • Tworzenie uzasadnień środowiskowo-cyfrowych we wnioskach (np. DPP, LCA, redukcja CO₂, cyfryzacja procesu)
  1. Warsztat końcowy – zbudowanie zespołowej mapy rozwoju: technologie, środowisko, kompetencje

Opis ćwiczenia:

  • Praca w zespołach: każdy zespół tworzy miniaturową „mapę drogową rozwoju zakładu”
  • Etapy:
  • Wybór procesu lub działu
  • Diagnoza: obecne systemy, dane środowiskowe, kompetencje
  • Określenie celów i potrzeb (cyfryzacja, redukcja emisji, rozwój ludzi)
  • Wskazanie kompetencji niezbędnych do osiągnięcia celów
  • Przypisanie działań do osób/zespołów + propozycja harmonogramu
  • Prezentacja planu transformacji przed grupą

7. Walidacja

Przerwy wliczają się do ceny usługi.

HARMONOGRAM

Dzień 1

Przemysł 4.0 i cyfrowa transformacja z perspektywą środowiskową

GODZINY: 08.00 – 16.00

Dzień 2

Gospodarka o Obiegu Zamkniętym (GOZ), ESG i kompetencje środowiskowe

GODZINY: 08.00 – 16.00

Dzień 3

LCA, DPP i ESPR jako narzędzia cyfrowo-środowiskowe

GODZINY: 08.00 – 16.00

Dzień 4

Mapa drogowa rozwoju: cyfryzacja, GOZ, ESG, cyberbezpieczeństwo, zielone kompetencje

GODZINY: 08.00 – 16.00

RODZAJ CENY CENA
Koszt przypadający na 1 uczestnika netto 7488,00 PLN
Koszt przypadający na jednego uczestnika brutto 9210,24 PLN
Koszt osobogodziny netto 234,00 PLN
Koszt osobogodziny brutto 287,20 PLN

 

Marcin Kosicki – Trener / Ekspert / Rzeczoznawca

Absolwent:

  • PWSZ Leszno – Instytut Politechniczny
  • Politechnika Poznańska – Wydział Budowy Maszyn i Zarządzania
  • Wyższa Szkoła Humanistyczna – BHP
  • Uniwersytet Wrocławski – Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii
    – wykształcenie wyższe techniczne i interdyscyplinarne

Od ponad 20 lat prowadzi działalność ekspercką w zakresie projektowania, konstrukcji, dokumentacji (technicznej, konstrukcyjnej, technologicznej, produkcyjnej), modyfikacji i modernizacji maszyn, analizy i oceny ryzyka (w tym wybuchowości – pyły i gazy), oceny ryzyka na stanowiskach pracy, ergonomii, zgodności i certyfikacji maszyn – oznaczenie CE i ATEX – dla maszyn, urządzeń, linii produkcyjnych, pojazdów i złożonych układów technologicznych. Prowadzi badania procesów pracy w przemyśle i administracji, specjalizuje się w automatyzacji, robotyzacji (Przemysł 4.0), cyfryzacji i digitalizacji, sztucznej inteligencji, gospodarce obiegu zamkniętego (GOZ), prawie podatkowym. Zrealizował  usługi doradczo – inwestycyjne styczeń/2005r., – czerwiec/2025r.,  w wymiarze 246 miesięcy  w liczbie godzin 42 760 godzin. Od stycznia/2020r., do czerwca/2025r.,   700 godzin doradztwa w GOZ.

Od ponad 15 lat praktykę szkoleniową (licząc od kwietnia 2010 roku do czerwca 2025 roku  w wymiarze 183 miesięcy  w liczbie godzin 19 850 godzin – produkty szkoleniowe stanowią autorską własność intelektualną, publikowane są wg Międzynarodowego znormalizowanego numeru (ISBN). W okresie od stycznia/2024r., do czerwca/2025r., ponad 100 godzin szkoleniowych z tematyki GOZ.

Specjalizuje się w dziedzinach:

  • prawa karnego, cywilnego, gospodarczego, pracy, zamówień publicznych, podatkowego,
  • BHP i PPOŻ, ochrony środowiska, gospodarki o obiegu zamkniętym (GOZ),
  • kryminalistycznej rekonstrukcji wypadków drogowych i wypadków przy pracy,
  • projektów badawczo-rozwojowych, ulg B+R, IP BOX, robotyzacji i innowacji.

Na co dzień pełni funkcje eksperta i biegłego w ramach działalności Martinus Marcin Kosicki, jako:

  • EKSPERT ds. certyfikacji maszyn, zespołów maszyn – oznaczenie CE
  • EKSPERT ds. oceny maszyn wg minimalnych wymagań BHP
  • EKSPERT ds. bezpieczeństwa ruchu drogowego i techniki motoryzacyjnej
  • EKSPERT ds. bezpieczeństwa przemysłowego (projekt/konstrukcja/ATEX):
    • w strefach zagrożenia pyłowego (20, 21, 22)
    • w strefach zagrożenia gazowego (0, 1, 2)
  • EKSPERT ds. ochrony środowiska i GOZ
  • EKSPERT ds. innowacji, rozwoju technologii i biznesu
  • EKSPERT ds. Przemysłu 4.0 i procesów pracy
  • EKSPERT ds. projektów i dotacji B+R
  • EKSPERT ds. ulg podatkowych: B+R, IP BOX, prototypy, innowacje, robotyzacja, PSI, CBR
  • INNOWATOR przyszłości ds. prawno-techniczno-ekonomiczno-rachunkowych
  • GŁÓWNY SPECJALISTA ds. BHP
  • Konstruktor – Technolog (projekt, dokumentacja, analiza ryzyka)
  • Rzeczoznawca SIMP – specjalność 705 (pojazdy samochodowe i BRD)
  • Rzeczoznawca Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej w Poznaniu
  • AUDYTOR wewnętrzny ISO 9001, AUDYTOR wiodący SZBiHP PN-EN 18001
  • Członek SIMP i konsultant NOT Zielona Góra
  • Wykładowca – Trener

WARUNKI TECHNICZNE

Wyposażenie: sala wyposażona w stoły i krzesła, klimatyzację, wifi, flipchart

Dopuszczalna jest możliwość przeprowadzenia szkolenia w formie zdalnej (online) za pomocą aplikacji MS Teams oraz ZOOM.

Warunki niezbędne do spełnienia przez uczestników usługi, aby realizacja usługi pozwoliła na osiągniecie głównego celu:

– minimalny poziom wykształcenia: podstawowe, gimnazjalne, zasadnicze zawodowe, zasadnicze branżowe, średnie, wyższe
– doświadczenie i wiedza uczestników: minimum 3 miesięczna lub większa praktyka branżowa
– czynna aktywność na zajęciach podczas kazusów prawno-technicznych, ćwiczeń grupowych oraz przy maszynach na hali produkcyjnej
– wykonanie testu w celu utrwalenia wiedzy,
– minimalny poziom obecności na zajęciach: 80%

Warunki organizacyjne:
– usługa prowadzona w godzinach dydaktycznych z przerwami
– zajęcia mają charakter wykładu, kazusów prawo – technicznych, dyskusji i ćwiczeń grupowych w minimum 3-4 osób.

Sala wykładowa:
Wyposażenie: stoły i krzesła, flipchart, projektor, klimatyzacje lub wentylację ogólną mechaniczną lub grawitacyjną.
Minimalna temperatura w pomieszczeniu: 18 stopni
Maksymalna temperatura w pomieszczeniu: 23 stopnie

Miejsca przy maszynach na hali produkcyjnej: spełniające zasady BHP i PPOź., dla  trenera i osób uczestniczących w zajęciach/ćwiczeniach

W przypadku potrzeby zapewnienia specjalnych udogodnień prosimy o kontakt pod numerem  507 179 360 lub mailem martinuspolska@martinuspolska.pl przed zapisem na usługę

Informacje o materiałach dla uczestników usługi.

  • Uczestnik otrzyma materiały szkoleniowe z każdego dnia szkolenia w wersji papierowej.
  • Test walidacyjny w wersji papierowej.
  • Zaświadczenie ukończenia szkolenia.
  • Certyfikat potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu.
  • W pomieszczeniu będzie wykonana dezynfekcja m.in. rąk i powierzchni do pracy. Odległość między uczestnikami zachowana -1,5 m. Regularnie będzie wietrzone pomieszczenie w trakcie szkolenia.

Oznaczone numerem ISBN, szkolenie zostało zakwalifikowane jako publikacja szkoleniowa o ustandaryzowanej strukturze:

 

Istnieje możliwość zwolnienia usługi z podatku VAT na podstawie § 3 ust. 1 pkt 14 Rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (tekst jednolity z dnia 12 kwietnia 2023 r., Dz.U. z 2023 r. poz.955 z późn. zm.), w przypadku, gdy uczestnik otrzyma dofinansowanie na poziomie co najmniej 70% ze środków publicznych.

W trakcie szkolenia zostanie rozdzielony proces kształcenia od walidacji, a to oznacza, że osoba prowadząca usługę nie będzie weryfikować efektów uczenia się uczestników. Trener przygotuje test weryfikacyjny składający się z pytań testowych.

Decydując się na udział w usłudze, uczestnik wyraża zgodę na wykonywanie zdjęć i nagrań w trakcie szkolenia na potrzeby m.in. działań sprawozdawczo-kontrolnych oraz promocyjnych.

Prawa autorskie:

© 2025 Marcin Kosicki, firma Martinus. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Program szkolenia oraz wszystkie materiały – w tym treści publikowane na stronie internetowej www.martinuspolska.pl, niebędące programem szkoleniowym – są chronione na mocy ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz.U. z 2025 r. poz. 24). Zabrania się kopiowania, rozpowszechniania i wykorzystywania tych treści bez pisemnej zgody autora. Naruszenie skutkuje odpowiedzialnością cywilną i karną.

Zastrzeżenie autora:

Informacje zawarte w niniejszym skrypcie szkoleniowym oparte są na doświadczeniu zawodowym, poglądach oraz dorobku naukowym i praktycznym Marcina Kosickiego. Materiał ma charakter informacyjny i edukacyjny, nie stanowi porady prawnej ani technicznej o charakterze wiążącym.
Autor nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek skutki wynikające z wykorzystania informacji zawartych w materiałach szkoleniowych w konkretnych przypadkach lub decyzjach odbiorcy.

ul. 1 Maja 34

70-232 Szczecin
woj. zachodniopomorskie

 

mgr  inż. Agnieszka Podgórska

Spec. ds. doradczo-szkoleniowych, dotacji i ulg B+R

Mail: martinuspolska@martinuspolska.pl

www.martinuspolska.pl [1]

Tel. 507 179 360

 

Opinie / Referencje

Oficjalna strona MARTINUS Marcin Kosicki 

https://www.martinuspolska.pl/referencje/

 

BAZA USŁUG ROZWOJOWYCH – Ocena dostawcy – Martinus Marcin Kosicki –  z najwyższą oceną 5,0 / 5

https://uslugirozwojowe.parp.gov.pl/wyszukiwarka/dostawca-uslug/podglad?id=30402

  • Liczba ocen ogółem:  478
  • Średnia ocen ogółem: 5,0
  • Liczba ocen wystawionych przez użytkowników: 439
  • Średnia ocen wystawionych przez użytkowników: 5,0
  • Liczba ocen wystawionych przez pracodawców: 39
  • Średnia ocen wystawionych przez pracodawców: 4,9

OPINIE UCZESTNIKÓW USŁUGI

  • Użytkownik – 11.04.2025 – ocena 5,0 / 5.  Szkolenie umożliwiło lepsze zrozumienie, czym w praktyce jest działalność badawczo-rozwojowa w firmie i jak poprawnie prowadzić dokumentację związaną z ulgą B+R. Omówienie kosztów kwalifikowanych było bardzo dobrze przygotowane – klarowne i poparte przykładami. Przydałaby się wersja kontynuacyjna na poziomie zaawansowanym.
  • Użytkownik – 11.04.2025 – ocena 5,0 / 5.  Tematyka przedstawiona w sposób przejrzysty, z naciskiem na praktyczne aspekty.
  • Użytkownik – 11.04.2025 – ocena 5,0 / 5.  Bardzo pomocne szkolenie, szczególnie w zakresie identyfikacji kosztów kwalifikowanych i wymogów dokumentacyjnych. Przykłady z praktyki i wyjaśnienia dotyczące kompletacji oraz archiwizacji dokumentów będą pomocne w codziennej pracy.
  • Użytkownik – 11.04.2025 – ocena 5,0 / 5. Szkolenie ciekawe i konkretne. Dużo przydatnych informacji, które z pewnością wykorzystam w pracy.
  • Użytkownik – 11.04.2025 – ocena 5,0 / 5. Szkolenie dostarczyło solidnej wiedzy w zakresie ulgi B+R. Duży plus za szczegółowe omówienie kosztów kwalifikowanych oraz sposobów ich dokumentowania. Przydatne także wskazówki dotyczące archiwizacji dokumentacji.
  • Użytkownik – 11.04.2025 – ocena – 5,0 / 5. Dzięki szkoleniu uporządkowałem wiedzę na temat kosztów B+R i dokumentacji. Szczególnie wartościowe było odniesienie do praktycznych przykładów oraz błędów najczęściej popełnianych przez firmy.
  • Użytkownik – 11.04.2025 – ocena – 5,0 / 5. Szkolenie zostało przeprowadzone w sposób rzeczowy i zrozumiały. Przekazana wiedza na temat ulgi B+R, kosztów kwalifikowanych oraz prowadzenia dokumentacji była bardzo przydatna i uporządkowana. Doceniam praktyczne podejście i możliwość zadawania pytań.
  • Użytkownik – 11.04.2025 – ocena – 5,0 / 5. Szkolenie wprowadza w temat w bardzo przystępny sposób.
  • Użytkownik – 11.04.2025 – ocena – 5,0 / 5. Szkolenie dobrze wprowadza w temat działalności badawczo-rozwojowej i zasad korzystania z ulgi B+R. Treści były przedstawione w sposób przystępny, co jest szczególnie cenne dla osób rozpoczynających pracę z tą tematyką.
  • Użytkownik – 11.04.2025 – ocena – 5,0 / 5. Szkolenie dobrze zbalansowane – teoria poparta praktyką. Bardzo przydatne były konkretne wytyczne dotyczące kwalifikowania wydatków oraz archiwizacji dokumentacji pod kątem ewentualnych kontroli.